Delta Lloyd heeft in 2014 uitstekende resultaten geboekt, met het programma ‘klantbelang centraal’. De verzekeraar wist voor de 3e keer op rij haar score in het Klantbelang Dashboard van de AFM te verbeteren. Bovendien behielden alle labels van de verzekeraar (OHRA, Delta Lloyd, ABN AMRO en Erasmus Leven) het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) van de Stichting Toetsing Verzekeraars.
Tevreden over de voortgang
Paul Medendorp, lid van de Raad van Bestuur van Delta Lloyd, zegt erg te spreken te zijn over de geboekte voortgang, al is er volgens hem daarnaast nog voldoende ruimte voor verbetering. Hij wijst erop dat het van belang is om het vertrouwen van klanten te behouden, door gemaakte fouten snel te herstellen en langdurig goed te presteren. Hij wijst tevens op het belang om goed te luisteren naar de klant, de dialoog aan te gaan, onderzoek te doen en transparant en toegankelijk te zijn. Delta Lloyd probeert haar bedrijfsprocessen doorlopend te optimaliseren en gebruikt daarbij het programma ‘klantbelang centraal’.
Betere score dan de benchmark
Daarnaast is Delta Lloyd gepast trots op de huidige scores. Sinds de introductie van het AFM Dashboard in 2010 heeft de verzekeraar haar positie ieder jaar weten te verteren en sinds 2011 scoort Delta Lloyd structureel beter dan de benchmark. Met name ‘klantcontact’ en ‘klachtenmanagement’ leveren bij de verzekeraar uitstekende scores op. ‘Integrale verandering’ leverde zelfs de maximale score op, wat aangeeft dat Delta Lloyd op dat punt werkelijk uitblinkt.
Reacties